Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2010 09:38 - Нещастните пишат,по нещастните четат
Автор: platttonnn Категория: Изкуство   
Прочетен: 1064 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 17.09.2010 10:15


Водещите световни психолози доказаха,че творчеството е един от основните човешки инстинкти. Творчеството е независимо от съзнаваната воля,то е продукт на несъзнаваното,по популярно като подсъзнание. Нагледно това се доказва от световно известни писатели и художници. Поне на мен не ми е известен ,някой щастлив гений в изкуството,все са някакви смотаняци,страхливци или определено побъркани,Нитше,Ван Гог,писатели на криминалета,са живо доказателство. Страдалци като Тинторето,великия Микеланджело,допълват картината. В случая нямам предвид журналисти и комерсиални писатели,едните са хитреци,търсещи по лекото и известността в живота,другите са обикновени занаятчий.От правилото има изключения,които го потвърждават. Такъв е Леонардо Да Винчи,един екстраверт в изкуството,обикновено то е съдба на потъналите в себе си,интроверти. Но неговата съдба е специална и изисква по вещо наблюдение,което не е тема за сега. Всъщност работата на несъзнаваният ум е да компенсира и хармонизира индивида,творчеството е и лечебен акт.Последното е много видимо в настоящия век,да пишеш стана масово явление. Това говори за дълбоко наранена и опустошена общочовешка душевност. Духовността е замряла от времето на мъдрия Сократ.Неговата насилствена смърт е доказателство за гаврата на материалното над святото в житието ни на земляни. Аристотел,този зъл гений на преходните неща все още е актуален. Но може би материята има нужда от самобичуване,за да се роди СЪЗНАНИЕТО. За разлика от НЕСЪЗНАВАНОТО,което го има априори,но е трудно да го познаем по от близо.


Тагове:   нещастните,


Гласувай:
3


Вълнообразно


1. liliyanaandreeva - Има и " Ода на радостта"...
17.09.2010 09:49
...и виенски валсове...Но са капка в морето на страданието.А страданието е измислено от хората - стръвници, което е извратеност на духа и уродливост на разума.
цитирай
2. sunflower - аз пък винаги съм мислила
17.09.2010 21:39
че нещастните четат, а по-нещастните пишат :)
аз поне съм чела и в моменти, когато съм била щастлива, но определено най-много пиша като съм супер неспокойна, ако не чак нещастна .... че хване ли ме дълбоката депресия не ми се и пише ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platttonnn
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2665144
Постинги: 1603
Коментари: 1103
Гласове: 8435
Спечели и ти от своя блог!
Архив