Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2012 19:20 - Вежди Рашидов: Гейовете са най-неприятното съсловие
Автор: platttonnn Категория: Новини   
Прочетен: 732 Коментари: 0 Гласове:
0



Ненавиждам една жена да прилича на травестит, казва министърът на културата image "Най-неприятното съсловие за мен са гейовете, защото те са съчетание от най-лошите качества на жената и най-долните качества на мъжа”. Това заяви министърът на културата Вежди Рашидов пред списание "Биограф". Той дава коментара си в отговор на въпрос има ли в него нещо бейско по отношение на жените. По този повод той казва още: "Не съм властен човек, но съм силова личност. Обичам жената да носи женската си природа. Не приемам бейското поведение - да искам тя да ми стои диван-чапраз, но държа на морала в поведението и движението на духа. Ненавиждам една жена да прилича на травестит".

Запитан какво търси в живота - голото тяло или..., министърът отговаря: "Аз съм единственият български художник, който няма в творчеството си женска фигура. Явно шекерната фабрика не ми е присърце. Драстичните неща са ме привличали. За мен женският образ не е формула за творчество".

Рашидов обаче разказва, че когато има време, вечер в ателието си прави портрети на хора, които обича - сред тях той изброява Ал Пачино, Джон Ленън и Христо Стоичков.

"Има хора, които ме обичат, има и такива, които ме мразят. Но аз съм казвал крилата фраза, че не съм любовница на целия свят, за да ме обичат всички. Няма да се правя на герой, страх ме е от смъртта. Страх ме е от края на живота, защото бих искал още неща да направя. Да, живее ми се!", прави министърът на културата равносметка за себе си на прага на 60-те си години.

Интервюто с Вежди Рашидов не засяга политически и обществени теми, свързани със сегашния му пост на министър, а главно лични въпроси за детството и утвърждаването му като художник". Скулпторът признава за огромната любов към майка си, която умира при катастрофа, когато той е бил на 11 години, а също за копнежа си по дъщеря. "Аз съм домошар, много обичам дома, мечтаех да имам нещо женско около себе си. Понеже съм отгледал вече син, знаех мъжкото какво е, но женското е друго - по-нежното, по-дипломатичното. И си казвах - няма ли най-после да се задомя и да ми дойде една дъщеричка до мен, да й се радвам, да ми създава красота... Господ като че ли ме чу и ме срещна със Снежа.

Тя пък ми доведе едно прекрасно момиче, където пишат наляво и надясно - доведената дъщеря на Вежди. А аз си я имам повече от дъщеря, ние сме прекрасни приятели, едно свястно, умно дете. Синът ми се ожени, родиха се две внучки, страхотно симпатични - кокошчици малки и те си ми кудкудякат... И като че ли къщата ми се напълни набързо отвсякъде с женско", казва министърът на културата.
 



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: platttonnn
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2670652
Постинги: 1603
Коментари: 1103
Гласове: 8435
Спечели и ти от своя блог!
Архив