Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2007 10:29 - Бях
Автор: platttonnn Категория: Технологии   
Прочетен: 3213 Коментари: 14 Гласове:
0



като вас! Има четири основни психологически функции,мислене,чувстване,усещане и интуиция. Мисленето и чувстването са врагове,когато работи едното другото трябва да е изключено,иначе става хаос. Човек с развито мислене има примитивни чувства-и обратно-куриозното е,че тези хора се имат за свръхчувствителни. Все едно хората с диференцирано чувство да се оплакват от свръхмисловност. Мисленето им е непознато,дори казват,че няма такова нещо! Радостното е,че може да се развие и втора функция,освен водещата,но трябват усилия и подходящи познания. Знаете ли защо не се оплакват,тези които не могат да мислят,а само ние,които имаме проблем с чувствата? Първо мисленето е духовна категория и при един груб материализъм,само изнурява притежателя си. Докато чувството е оценъчна функция и това доста улеснява хищният характер,прави го спокоен,хладен,пресметлив,бъкел не разбира но интереса си знае!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. diati - затова ли,
03.11.2007 14:29
щастлив е който мисли и нещастен, който чувства!?
цитирай
2. platttonnn - Щастлив
03.11.2007 17:26
е този,който търси щастие. Нещастен е,който очаква повече от това което заслужава.
цитирай
3. diati - по тази логика всички хора трябва да са много нещастни...
03.11.2007 18:25
и всички да са много щастливи...
цитирай
4. norman - ?
05.11.2007 13:54
цитат: "Бях като вас" - а сега какъв си, кажи ми молям, ако искаш естествено :-)
цитирай
5. platttonnn - С удоволствие
05.11.2007 15:38
за norman,аз съм интроверт с диференцирано мислене,и естествено чувствата са ми примитивни.Последните двадесет години-поради нормализиране на книжният пазар-ми позволиха да напредна в самоопознаването. Това е норман разбрах,че не съм толкова велик колкото очаквах,с една дума овладяване на комплексите донякъде.....
цитирай
6. majkata - Отлично, макар и кратко!
05.11.2007 18:01
"Докато чувството е оценъчна функция и това доста улеснява хищният характер,прави го спокоен,хладен,пресметлив,бъкел не разбира но интереса си знае!"- напълно вярно, изпитано на практика.
цитирай
7. cecka1504 - platttonnn, ако добре съм разбр...
12.11.2007 16:42
platttonnn, ако добре съм разбрала, ти си се приближил до нивото си на некомпетентност :)))))
цитирай
8. marty - Hi Cecka,
17.11.2007 16:55
Пак ме възхити с коментара си.
Колко свежо мислене, скъпа непозната...
Платоне, пишеш страхотно.
Поздрави.
цитирай
9. viovioi - интересна самооценка и самоанализ...
18.11.2007 18:56
Мисля, че човек който осъзнава света в самия него е по скоро екстраверт. Т.е. живее и се развива на нивото на своите възможности - интелектуални и физически, а не под това ниво което е типично за интровертите.Последните от своя страна са по скоро осъзнати само за елементарните си физически и духовни потребности. А примера на Цецка е добър, защото когато човек твърди, че нищо не знае това означава само че се е разгърнал по широко в спиралата на познанието. Нейния цитат е от книгата"Ударно издигане". Ако те вълнуват тези теми можеш да прочетеш книгата на Мадлен Алгафари"Вяра". Поздрави:))
цитирай
10. platttonnn - сеска1504
19.11.2007 08:15
Аз знам,че не знам. Обикновено се казва ниво на компетентност.
цитирай
11. platttonnn - viovioi
19.11.2007 08:27
Тези две понятия човек започва да ги проумява едва след изучаването на трудовете на К.Г.ЮНГ,и още по добре като овършее книгата му- Психологически типове. Мадлен се занимава с тестове,аз с дълбинна и практична, аналитична психология.
цитирай
12. анонимен - ida
22.11.2007 11:43
Всъшност не става ли дума за противопоставянето на аналитично и интуитивно мислене? Според мен проблемът с чувствата не е в това че не ги изпитваме, а в това че не винаги ги разпознаваме, т.е. не винаги си даваме сметка какво изпитваме и кое наше чувство мотивира мислите и поведението ни.
цитирай
13. soho - При мен има борба между мислите и ...
25.11.2007 13:56
При мен има борба между мислите и чувствата. Понякога искам да спра да мисля. Понякога искам да спра да знам. Знание=мъка. Глупавите не са ли по-щастливи? Може би, защото се отдават на чувствата, а не на мислите.
цитирай
14. laura - Толкова си прав, че чак се изненадах!
26.12.2007 06:15
Имала съм такива приятелки и впоследствие колежки (последствието сама съм си го докарала:). И каквито са уж оправни в живота, в работата за нищо не стават, защото мисленето им е като физическо усилие! И не е била със "спокоен,хладен,пресметлив" нрав ,но наистина "бъкел не разбира но интереса си знае!"
Точно описание!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platttonnn
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2671541
Постинги: 1603
Коментари: 1103
Гласове: 8435
Спечели и ти от своя блог!
Архив